דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לעשות שבת בשדרות 

מאת    [ 18/01/2009 ]

מילים במאמר: 689   [ נצפה 3477 פעמים ]

לעשות שבת בשדרות

ביום א' התבשרנו על הפסקת אש חד צדדית של ישראל.אני מנוע מלהגיב על ההחלטה הזו.איני מנוע מלהיות ספקו לגבי מימושה של הפסקת האש מבחינתו של החמאס.עד כה בצהריים נפלו למעלה מעשרה טילים בדרום הארץ ואיני רואה, עדיין את סופו של המבצע.כל עוד מטרת החמאס המוצהרת נשארת בעינה,קשה יהיה לפות להפסקת אש אמיתית ולשווה בדרום.

שבת בצהרים , אנו בשדרות ,עיר למודת נפילות קאסמים. למעלה מאלף טילים נפלו העיר הזו מאז שנת 2000.אלף טילים שגבו מחיר יקר של הרוגים, פצועים ונפגעי חרדה.אלף טילים שהביאו להרס רב, לסגירת בריכת השחייה המקומית ולשוני מוחלט בהתנהגות תושבי העיר. שנים של אזעקת "צבע אדום" הנותנת לך שהות של עשר עד חמישה עשר שניות למצוא מחסה. עיר שבה בכל פינת רחוב יש מיגוניות העשויות מבטון מזוין ומצילות חיים.
רעש המטוסים מעל שדרות מחריש אוזניים.הם חולפים בגובה נמוך מעל העיר וכוונם דרום מערב לכוון רצועת עזה. את רעש נפילת הקאסמים ניתן לשמוע בברור וכן את רעש תותחי צה"ל.לעתים, אני מוצא את עצמי תוהה באם תושבי שדרות מבינים או מכירים את המשמעות של שקט רגוע.שקט של אוהבים ורומנטיקה,שקט שבו אפשר לשמוע ילדים משחקים בחצר.שקט חיובי עד כמה שניתן להתייחס לביטוי מורכב זה.
בשדרות פגשתי שמונה מתנדבי משמר אזרחי מירושלים אשר הגיעו לסייע.בשדרות גם פגשתי שלושה שוטרים שלא הכרתי מביקורי הקודמים בתחנת המשטרה.אין פלא, שלא הכרתי אותם .אלו שלושה שוטרי תנועה ממרחב יהודה שבשטחים אשר החליטו לבוא ולסייע לשוטרי שדרות ביום המנוחה היחיד שלהם במרחב יהודה.רס"ב רונית יוסף,רס"ר דרור בן קסוס ורס"ר דודו עופר הם שלושת המופלאים הללו.הגיעו עם ניידת התנועה ממגונת הירי לסייע.קצת אירוני אבל גם ניידת מסוג זה לא יכולה למנוע פגיעת קאסם. רס"ר בן קסוס מסביר:"אשתי בהריון, יש לי שלושה ילדים ואני גר במעלה אדומים.ילדי לא רוא אותי רבות, לאחרונה בשל המצב והכוננות בכל הארץ.אבל, חשבתי ואני עדיין מחזיק בעמדה הזו שיש לסייע ככל שניתן.זו המלחמה של כולנו ולא רק של תושבי הדרום.לכן אנו כאן ונמשיך להגיע על חשבון זמנו החופשי באם המלחמה תימשך" ואשתך יודעת? שאלתי-"לא , היא אינה יודעת,לכשאגיע בשלום הביתה אספר לה ואני יודע שהיא תכעס לפחות בהתחלה". אני מקווה עבורו שהיא לא תכעס ואולי גם תעריך את פעילותם.מגיעה להם הערכה מיוחדת.
נמצא במקום עם אישה בשם סימה שטיין.מכיר אותה רק מספר ימים ומרגיש שמצאתי את אהבת חיי. תחנת הכיבוי בשדרות מונה ששה כבאים.בכל משמרת פועל צמד כבאים על כבאית אחת שאמורה לתת מענה לכל השריפות הרבות הנגרמות בעיר ובשדות לאחר נפילת קאסמים או בשל כל סיבה אחרת.כעת, בזמן המלחמה עלה מספר הכבאים לארבעה והם עובדים במשמרות כפולות של יממה עבודה ויממה של חופשה. יחידת כיבוי האש בשדרות רואה את עצמה כחלק בלתי נפרד מהמערכת הכוללת שכל תפקידה להציל חיים ולהשיב ,מהר ככל שניתן, את חיי השגרה.דני לזמי ראש המשמרת בכיבוי מציג בגאווה רבה את כבאי התחנה ואת תפסיתו הכה חיובית בתחום הצלת חיים.רוב הכבאים ומשפחותיהם חיים בשדרות ולכן, הרצון והמוטיבציה החזקים ממילא ,הופכים להיות חזקים יותר.
השיטור הקהילתי בתחנת משטרת שדרות לא זונח את קשישי העיר גם במצב המלחמה.רב סמל מתקדם שמעון אוחנה תושב העיר מוצא עצמו עסוק מאוד בחלוקת מזון וציוד נדרש לכל הזקנים שבעיר.גם הוא מודע לכך שאין אנו במצב אופטימאלי."הם לא מרגישים מוגנים.כאשר הם בבית הקשיש החברה, הנוכחות של, ההתייחסות האוהדת מקיפה אותם באהבה והם פוחדים פחות. אבל, כאשר כל קשיש מגיע לביתו ובדרך כלל הם גלמודים הם חשים בחרדה. זו הסיבה שאנו בקשר רציף עימם ומגיבים ,מיידית, לכל קריאת עזרה שלהם".
שלמה תושב העיר מזה עשרות שנים מתאר את רגשותיו:"עד לאחרונה הרגשתי חסר אונים לחלוטין.נפילות טילים כל יום מעין הרשה שאנו ניצודים במטווח.עכשיו יש לי את התקווה כמו לכל תושבי העיר שדרות שהמצב ישתנה לחלוטין. מעתה, לא יפלו יותר קאסמים על עירי האהובה".
לפני עזיבתנו ת העיר המאוד מורכבת פגשנו את אור הוכמן מרמת השרון.אור הגיע עם רכב עמוס צעצועים לחלוקה בעיר.לפני כן הם הספיקו לחלק גרביים וגופיות בבסיס זיקים.שירז חג'ג' אחת מנוסעי הרכב אמרה בפשטות:"אנחנו אזרחי המדינה הזו,אני ילידת קריית שמונה. חשבנו שזה המקום וזה הזמן לסייע לתושבי העיר. להראות להם שגם לנו איכפת.כולנו אזרחי המדינה הזו וחשוב שהמסר הזה יעבור"
אל דאגה, שירז המסר עובר כחוט השני במדינה.יש לנו אזרחים טובים כמוך,יש לנו מדינה טובה. יש לנו חיילים,שוטרים, מתנדבים,כבאים, צוותים רפואיים ,עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ועוד רבבות בעלי מקצוע אשר חשפו את הטוב שבמדינה הזו.יש לנו אזרחים טובים אשר ידעו לספוג ולהבליג.איך אמרה אישה חכמה "המצב הוציא את הטוב מהאנשים"- מסכים עם כל מילה.
קרימינולוג ויועץ ארגוני



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב